مزاياي داشتن عادات سالم


 


 



  1. وزن را کنترل مي کند

  2. روحيه را بهبود مي بخشد

  3. با بيماري ها مبارزه مي کند

  4. انرژي را تقويت مي کند

  5. طول عمر را بهبود مي بخشد


 


تأثير سلامتي


مي دانيد که عادات سالم مانند خوب غذا خوردن ، ورزش کردن و جلوگيري از مضرات بدن معقول است ، اما آيا تا به حال فکر نکرده ايد که چرا آنها را تمرين مي کنيد؟ يک عادت سالم هر رفتاري است که به نفع سلامت جسمي ، روحي و عاطفي شما باشد. اين عادت ها باعث بهبود وضعيت بهزيستي شما مي شوند و باعث مي شوند احساس خوبي داشته باشيد.


تغذيه سالم ميتواند تاثير به سزايي در سلامتي و نگرش ما داشته باشد .


رشد عادات سالم دشوار است و اغلب نياز به تغيير ذهنيت شما دارد. اما اگر شما مي خواهيد براي بهتر شدن سلامتي خود قرباني کنيد ، مي توان بدون در نظر گرفتن سن ، جنس يا توانايي جسمي ، تأثير آن بسيار دور از دسترس باشد. در اينجا پنج مزيت از يک سبک زندگي سالم آورده شده است.


 


وزن را کنترل مي کند


تغذيه درست و ورزش منظم مي تواند به شما در جلوگيري از افزايش وزن اضافي و حفظ وزن سالم کمک کند. طبق گفته کلينيک مايو ، فعال بودن جسمي براي رسيدن به اهداف کاهش وزن ضروري است. حتي اگر سعي در کاهش وزن نداريد ، ورزش منظم مي تواند باعث بهبود سلامت قلب و عروق ، تقويت سيستم ايمني بدن و افزايش سطح انرژي شما شود.


 


حداقل 150 دقيقه فعاليت بدني متوسط ??هر هفته برنامه ريزي کنيد. اگر نمي توانيد اين مدت زمان را به ورزش اختصاص دهيد ، به دنبال راه هاي ساده اي براي افزايش فعاليت در طول روز باشيد. به عنوان مثال ، به جاي رانندگي پياده روي را امتحان کنيد ، در حالي که با تلفن صحبت مي کنيد ، پله ها را به جاي آسانسور برداريد ، يا سرعت بگيريد.


 


خوردن يک رژيم غذايي متعادل و داراي کالري نيز مي تواند به کنترل وزن کمک کند. هنگامي که روز را با صبحانه سالم شروع مي کنيد ، ديرتر گرسنه مي شويد ، که مي تواند شما را براي گرفتن غذاي سريع قبل از ناهار دويدن کند.


 


علاوه بر اين ، صرف صبحانه مي تواند قند خون شما را بالا ببرد و باعث افزايش ذخيره چربي مي شود. حداقل 5 وعده ميوه و سبزيجات را در برنامه غذايي خود در روز قرار دهيد. اين غذاها که کالري کم و مواد مغذي کمي دارند ، در کنترل وزن کمک مي کنند. مصرف نوشيدني هاي قندي مانند سديم و آب ميوه را محدود کنيد و گوشت بدون چربي مانند ماهي و بوقلمون را انتخاب کنيد.


 


روحيه را بهبود مي بخشد


انجام درست توسط بدن ، براي ذهن شما نيز هزينه مي کند. کلينيک مايو خاطرنشان مي کند که فعاليت بدني توليد اندروفين را تحريک مي کند. اندروفين ها مواد شيميايي مغز هستند که احساس شاد و آرامش بيشتري را به شما مي دهند. خوردن رژيم غذايي سالم و همچنين ورزش کردن مي تواند منجر به داشتن يک جسم بهتر شود. نسبت به ظاهر خود احساس بهتري خواهيد داشت ، که مي تواند اعتماد به نفس و عزت نفس شما را تقويت کند. از مزاياي کوتاه مدت ورزش مي توان به کاهش استرس و بهبود عملکرد شناختي اشاره کرد.


 


اين فقط رژيم و ورزش نيست که منجر به بهبود روحيه مي شود. يکي ديگر از عادت هاي سالم که منجر به سلامت رواني بهتري مي شود ، ايجاد ارتباطات اجتماعي است. خواه داوطلبانه باشد ، به يک باشگاه بپيوندد ، يا در يک فيلم حضور پيدا کند ،مزاياي عادات سالم


 

مزاياي داشتن عادات سالم

چند سبزيجات سالم روي زمين

آموزش صفر تا صد ژله آبرنگي در رنگ ها مختلف

مي ,، ,کند ,ورزش ,تواند ,بهبود ,مي تواند ,کنيد ، ,، به ,بهبود مي ,عادات سالم ,مزاياي داشتن عادات

مشخصات

آخرین ارسال ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها

Renee markaztamiratiran مهماني3 Kristy ups ترجمه اختصاصي انيمه و مانگا Rachel Mike Nicholas سئو